του Στέφανου Μίλεση Ένα ζήτημα το οποίο σπανίως αναφέρεται που αφορά επίσης στην δυσκολία επιβίωσης την δύσκολη περίοδο της κατοχής, είναι και το μέγα ζήτημα του νερού! Ενώ όλοι μιλούν…
Του Στέφανου Μίλεση Για τον κάτοικο του προπολεμικού και μεταπολεμικού Πειραιά τα ταξίδια κατά την διάρκεια των καλοκαιριών για μπάνιο θεωρούταν απλά ταλαιπωρίες, στις οποίες δεν υπήρχε λόγος να μπλεχτεί.…
του Στέφανου Μίλεση Στις 7 Μαρτίου 1948 έγινε η επίσημη τελετή ενσωμάτωσης της Δωδεκανήσου. Διοργανώθηκαν μεγάλες εκδηλώσεις στη Ρόδο και σε κάθε νησί της Δωδεκανήσου, εκδόθηκαν πρωτοσέλιδα εφημερίδων και έγιναν μεγάλες στρατιωτικές…
του Στέφανου Μίλεση Το 1879 ξεκίνησαν στον Πειραιά για πρώτη φορά τα έργα την εγκατάσταση ιπποκίνητων τραμ. Βελγική εταιρεία ανέλαβε σε Αθήνα και Πειραιά το έργο τοποθέτησης, σε μεγάλες αρτηρίες,…
του Στέφανου Μίλεση Άλλη μια επέτειος του φρικτού βομβαρδισμού του Πειραιά της 11ης Ιανουαρίου του 1944, πλησιάζει. Έχω μιλήσει πολλές φορές για το «βομβαρδισμό του Πειραιά» και έχω γράψει δεκάδες άρθρα…
του Στέφανου Μίλεση Η μεταφορά της λαιμητόμου και των δημίων στα διάφορα μέρη της ελληνικής επικράτειας όπου είχε αποφασισθεί να γίνουν εκτελέσεις δια καρατομήσεως, γινόταν από το Ναύπλιο (ήταν η…
του Στέφανου Μίλεση Το 1930 μια ομάδα διανοούμενων της εποχής συσπειρώνεται γύρω από τον ποιητή και δικηγόρο Γρηγόρη Θεοχάρη. Απογοητευμένοι από την περιθωριοποίηση του Πειραιά, από την αδιαφορία για τη διάσωση της ιστορίας…
του Γιάννη Β. Σίμου Αρχιτέκτονα, Εφόρου Φιλολογικού Πειραϊκού Συνδέσμου Καθώς ο προσεκτικός παρατηρητής διασχίζει τους δρόμους του Πειραιά, είναι δύσκολο να μην προσέξει μια σειρά από κτίσματα που ακολουθούν ένα συγκεκριμένο…
Του Στέφανου Μίλεση Η χρήση του σιδηροδρόμου ως μέσο μαζικής μεταφοράς, καθώς συνέδεε τα κεντρικά μέρη ευρωπαϊκών πόλεων, με απομακρυσμένες περιοχές (προάστια ή επαρχία), συνετέλεσε μεταξύ άλλων και στην ενημέρωση…